Thursday 14 June 2012

My 1/24s

1959 Chevrolet Impala, West Coast Precision, 1/24

- Türkçe metin bu renk ve biçemdedir.
- English text is in this font and colour.



Hello! I am on air once more! Let's go through my special three 1/24 items and diorama.

Merhaba! Bir kez daha yayındayım! Benim çok özel üç 1/24 parçamı ve dioramamı birlikte ziyaret edelim.


My first today;
Volkswagen Microbus T3, Revell 1/25 plastic model kit


Bugünkü ilk modelim;
Volkswagen Microbus T3, Revell 1/25 plastik model kit

Volkswagen T3, VW T3, camper style, Revell 1/25 plastic model kit at Kastamonu House


Find erseveral on ebay and get the most special items at reasonable cost

Ebay'de erseveral bul ve en özel parçaları uygun fiyatlarla elde et.


It was my first serious model kit trial, then I faced many difficulties and decided to warn new comers about;
- It needs serious processes, never start if you are not so much interested.
- It causes a lot of paint smell, be sure you have a suitable place in our outdoor.
- You should have an airbrush, a kompressor, around 15-20 different colours of email paint, 1000-sand-sandpaper, masking band and varnish. Although it is not as adhesive as needed, you may use sprey acrylic colours instead of airbrush, if it is not available.
- Your hand should not vibrate, you will need fine tuning :)

Benim ilk ciddi model kit denememdi bundan dolayı bir çok zorlukla karşılaştım ve yeni gelenleri uyarmaya karar verdim;
- Ciddi süreçler gerekiyor, çok meraklı değilseniz hiç girmeyin,
- Çok fazla boya kokusu açığa çıkıyor, evde veya dışarıda uygun bir yere sahip olduğunuza emin olun.
- Bir airbrush, bir kompresör, 15-20 civarı değişik renkte enamel boya, 1000 kum zımpara kağıdı, maskeleme bandı ve vernik edinmeniz gerekecek.
- Elinizin titrememesi gerekecek, ince ayarlar yapmaya ihtiyacınız olacak.

VW T3 Revell 1/25, mostly painted 

VW T3, mostly completed



VW T3, at regular roof mode

VW T3

VW T3, engine and steering system is quite detailed.

VW T3, normally the hatch is open



Pro;

- The idea of making a car oneself is dreamy and thrilling, you may order new other items even before completing the one. I did so, '58 and '62 Chevy Impalas are on the way.

Cons;

- Not as elegant and longlasting as diecast.
- Although it is highly detailed in look, it is very poor in functionality like openable doors, steering front wheels.
- Needs lots of time, good reason for any divorce :)
- In low quantities it is as costly as a 1/18 diecast car due to the ingredients.
- Sanding and painting causes untidiness, dirt and unhealthiness when it is done at home.

Artılar;

- Birinin kendi başına araba yapması fikri rüya gibi ve çok sürükleyici, öyle ki birini bitirmeden diğerlerini ısmarlayabilirsiniz. Mesela benim yaptığım gibi, birer adet '58 ve '62 Impala yolda.

Eksiler;

- Diecast kadar alımlı ve dayanıklı değil
- Görsel olarak çok detaylı olsa da fonksiyonlar zayıf, kapılar açılır kapanır olmuyor, ön tekerlekler viraj yapmıyor vs.
- Çok fazla zaman gerektiriyor, boşanma için iyi bir sebep :)
- Yapımında kullanılan malzemelerden dolayı eğer düşük adetlerde yapılırsa bir 1/18 diecast kadar pahalıya maloluyor.
- Eğer evde yapılıyorsa zımpara ve boya işlemleri dağınıklık, pislik ve sağlıksız ortama yolaçıyor. 

Now, here is the second; Fiat 131 1/24 Quatroroute at my Kastamonu House Diorama



The car is the largest scale model of Fiat 131 with street-type dashboard, at least among those available for me. I love Fiat 131, so this item was invaluable for me despite not being of high quality.

I got the house maket from Munire Medresesi in Kastamonu, a special bazaar that is full of souvenir shops.

Şimdi de sıra ikincide; Fiat 131 (Murat 131) Quatroroute, Kastamonu Evi Dioramam'da

Araba, en azından benim bulabildiğim kadarıyla, cadde versiyonu gösterge ve torpidoya sahip en büyük ölçekli modeldi. Fiat 131'i çok sevdiğim için, her ne kadar çok kaliteli olmasa da bu model benim için eşsiz bir değere sahip.

Evi ise Kastamonu'da hediyelik eşyaların satıldığı bir çarşı olan Münire Medresesi'nden aldım.



Kastamonu House, Ilgaz Mountain and Fiat 131 Mirafiori Abarth, Quatroroute 1/24

Kastamonu House, frontyard and pool, Fiat 131 Mirafiori Abarth


Street version interior of QUatroroute 1/24 Fiat 131 Mirafiori Abarth


Fiat with Welly's 1967 Ford Mustang GT350

The pool needs reconstruction, 1967 Ford Mustang GT350 and Fiat 131 Mirafiori Abarth

And the last is the best (at least I think so :));1959 Chevrolet Impala, by West Coast Precision, in 1/24

A tremendous design in a highly detailed, very fine crafted, fantastic model car.

Ve sonuncusu en güzeli (en azından ben öyle olduğunu düşünüyorum :)); 1959 Chevrolet Impala, West Coast Precision yapımı, 1/24 ölçekli

Şahane bir dizaynın çok detaylı, ince işçilikli fantastik bir model araçla buluşması.

Chevy Impala 1959, West Coast Precision, 1/24

1959 Chevy Impala, West Coast Precision, 1/24

1959 Chevrolet Impala, West Coast Precision, 1/24



The engine of 1959 Chevy Impala looks fantastic and better than many 1/18 cars.


1959 Chevy Impala, underneath is fantastic, too. You can see even the brake cables

Chevy Impala 1959, interior.

Chevy Impala 1959, West Coast Precision
My Motorhead Figures;
They are new and I am also reconstructing the diorama. I started with the pool, renewed it and put an umbrella near it and two day beds.

Motorhead Figürlerim;
Bunlar yeni ve dahası dioramayı da yeniliyorum.Önce havuzla başladım ve onu yeniden yapıp yanına şemsiye ve iki şezlong koydum. 

Fall Season and 1/24 Motorhead Figures with Fiat 131 Mirafiori Abarth and Ford Mustang GT 350

1/24 Motorhead Figures near the pool in Kastamonu House Diorama

Bye!


3 comments:

diecastmini.com said...

maket işini kesinlikle düşünmüyorum =D

son foto da baya bi efkarlı ee yorgunluk tabe ...

emeğine sağlık , maket konusundaki ekstra performanasın içn de ayrıca tebrik ederim .. yürek dayanmaz o işe ^^,

Unknown said...

Yoruma bakılırsa ya ben yukarıda maket işini fena hırpalamışım ya da yorum yapanın kendi şahsi tecrübeleri var, eğer varsa bizimle paylaşabilir mi?

Evet, bazen adamların haline bakarak dinleniyoruz ^^

Tebrikler için çok teşekkür, çok da iyi olmadı, eğer cam fitillerinin mat siyah boyasını maskelemeye üşenmeden çalışsaydım alet daha ciddi görünecekti. Buna karşılık ön ızgaradaki VW amblemi, stoplar, kapı kolları gibi ince iş isteyen bazı yerleri iyi yaptığımı düşünüyorum ben de. Hakikaten ağır bir işmiş. Ben çektim siz çekmeyin =D

Anonymous said...

Şahane olmuş, sen uğraştıkça ben yoruldum ama değmiş, tebrikler